Door gebruik te maken van onze diensten of producten, gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.
2.1 BUUÚT zal na de totstandkoming van de overeenkomst en indien van toepassing ontvangst van de verschuldigde betaling deze naar beste kunnen en met voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap nakomen. De klant is gehouden al datgene te doen en laten wat nodig is om een tijdige en juiste uitvoering van de overeenkomst mogelijk te maken, zoals het leveren en up-to-date houden van gegevens.
2.2 BUUÚT zal zo goed mogelijk voor zorgen voor kwalitatief goede en ononderbroken beschikbaarheid van diensten. Daarbij spant BUUÚT zich in behorende systemen en netwerken te realiseren en om toegang tot door de klant hiermee opgeslagen gegevens te realiseren.
2.3 BUUÚT maakt periodiek back-ups van servers en hostingpakketten en bewaart deze in ieder geval gedurende vijf dagen. Hiervan uitgezonderd zijn e-maildiensten en Unmanaged VPS-pakketten. Daarvan maakt BUUÚT geen back-ups, de lant is zelf verantwoordelijk voor het maken van reservekopieën van deze data.
2.4 BUUÚT heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden zodra een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist.
2.5 Om de klant na eigen inzicht de diensten te laten beheren zal BUUÚT de klant toegang tot een account verschaffen. Iedere actie die middels het account van klant plaatsvindt, wordt geacht onder verantwoordelijkheid en risico van de klant te zijn geschied. De klant is verplicht het zo spoedig mogelijk aan BUUÚT te melden zodra de klant vermoedt of te weten dat misbruik van een account plaatsvindt, zodat deze maatregelen kan nemen.
2.6 Tijdens reguliere kantooruren zal BUUÚT zich beschikbaar houden voor klantenondersteuning op afstand per telefoon en e-mail.
3.1 Het is de klant verboden om met gebruikmaking van de diensten de Nederlandse of andere op Klant of Yourhosting van toepassing zijnde wet- of regelgeving te schenden of om inbreuk te maken op de rechten van anderen.
3.2 Het is verboden om met gebruikmaking van de diensten informatie aan te bieden of te verspreiden die:
3.3 De klant onthoudt zich ervan overige klanten of internetgebruikers schade toe te brengen aan systemen of netwerken van BUUÚT of overige klanten. Processen of programma's, al dan niet via de systemen van BUUÚT, op starten waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat het BUUÚT, haar klanten of internetgebruikers hindert of schade toebrengt is verboden voor de klant.
3.4 Wanneer het gebruik van de diensten door de klant structureel overmatig zijn ten opzichte van het gemiddeld gebruik door andere klanten van BUUÚT, zal BUUÚT met de klant in overleg treden voor een passende oplossing, zoals een vergoeding voor het overmatige of een limiet op de betreffende diensten.
3.5 Indien naar het oordeel van BUUÚT hinder, schade of een ander gevaar ontstaat voor het functioneren van de computersystemen of het netwerk van BUUÚT of derden en/of van de dienstverlening via internet, in het bijzonder door overmatig verzenden van e-mail of andere gegevens, denial-of-service-aanvallen, slecht beveiligde systemen of activiteiten van virussen, Trojans en vergelijkbare software, is BUUÚT gerechtigd alle maatregelen te nemen om dit gevaar af te wenden en te voorkomen. BUUÚT mag de kosten die redelijkerwijs noodzakelijk samen gaan met deze maatregelen verhalen op de klant, indien de opdrachtgever een verwijt kan worden gemaakt betreffende de oorzaak.
3.6 Wanneer BUUÚT constateert dat er sprake lijkt te zijn van overtreding van dit artikel door de klant, of een klacht ontvangt, zal de klant zo snel mogelijk van de klacht of overtreding op de hoogte worden gesteld. Nadat de klant reactie heeft geven, zal BUUÚT besluiten hoe verder te handelen. In uitzonderlijke gevallen waarbij de klager naar de mening van BUUÚT heeft verzocht de klacht niet door te sturen, of BUUÚT meent dat de overtreding onmiskenbaar is, hoeft BUUÚT de klacht niet te melden.
3.7 Wanneer BUUÚT van oordeel is dat er sprake is van een overtreding, wordt de toegang tot het betreffende materiaal geblokkeerd en/of geheel of gedeeltelijk opgeschort, echter zonder dit definitief te verwijderen. Zodra dit technisch onmogelijk blijkt, is BUUÚT instaat een back-up maken. BUUÚT zal de klant zo spoedig mogelijk inlichten over de genomen maatregelen.
3.8 Indien BUUÚT een strafbaar feit constateert is BUUÚT gerechtigd aangifte te doen van de stafbare feiten. Daarnaast is BUUÚT gerechtigd om naam, adres en andere identificerende gegevens van de klant af te geven aan een derde die klaagt dat de klant inbreuk maakt op diens rechten, doch alleen indien de wet of een daartoe bevoegde instantie haar daartoe verplicht.
3.9 Hoewel BUUÚT ernaar streeft om zo redelijk, zorgvuldig en adequaat mogelijk op te treden na klachten over de klant, is BUUÚT nimmer gehouden tot vergoeding van schade als gevolg van maatregelen als bedoeld in dit artikel.
4.1 De verlening van diensten omtrent aanvraag, toekenning, verhuizing en eventueel gebruik van een domeinnaam, SSL-certificaat of IP-adres zijn afhankelijk van en zijn onderworpen aan de geldende regels en procedures van de desbetreffende registrerende instanties.
4.2 Of de aanvraag of verhuizing geslaagd en correct uitgevoerd is, is de klant zelf verantwoordelijk voor te controleren. BUUÚT is verplicht te verifiëren of de klant gerechtigd is de aanvraag of verhuizing uit te voeren. BUUÚT is niet verantwoordelijk voor gemaakte spelfouten in domeinnamen.
4.3 BUUÚT geeft geen garantie dat een aanvraag ook wordt vergoed doordat BUUÚT bij de aanvraag slechts een bemiddelende rol vervult. De klant kan uitsluitend uit een daartoe strekkende bevestiging het feit van registratie vernemen. Een factuur voor registratiekosten is geen bevestiging van registratie.
4.4 Zodra de klant aanvraag doet van een verhuizing van een domeinnaam, SSL-certificaat of IP-adres gaat de klant akkoord met de door de registrerende instanties gestelde voorwaarden. BUUÚT mag deze voorwaarden jegens de klant uitoefenen in de plaats van deze instanties. Instanties kunnen deze voorwaarden wijzigen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant zich hierover te informeren.
4.5 Wanneer de klant aantoonbaar in gebreke blijft bij de nakoming van de overeenkomst heeft BUUÚT het recht een domeinnaam van de klant ontoegankelijk of onbruikbaar te maken, dan wel op haar eigen naam te plaatsen. Dit kan uitsluitend voor de duur dat de klant in gebreke is en uitsluitend na verloop van een redelijke termijn tot nakoming gesteld in een schriftelijke ingebrekestelling.
4.6 BUUÚT het recht een eigen redirect in te stellen of commerciële advertenties te plaatsen op de webpagina indien de klant geen redirect instelt voor zijn domeinnaam. De klant heeft de mogelijkheid deze redirect of advertenties uit te schakelen.
5.1 Indien als dienst afgenomen zal BUUÚT het verzenden, opslaan en ontvangen van e-mail voor de klant faciliteren.
5.2 BUUÚT heeft het recht spamfilters te voeren en naar eigen inzicht te configureren. BUUÚT is niet aansprakelijk voor niet ontvangen of niet verstuurde berichten.
5.3 De klant dient er voor te zorgen dat de inhoud en opmaak van de commerciële, charitatieve of ideële berichten voldoet aan alle wettelijke eisen rondom elektronische communicatie, waaronder mede begrepen vermelding van identiteit, contactgegevens en afmeldmogelijkheden en een expliciete, prominente vermelding van de opdrachtgever als afzender van de mail.
6.1 De rechten van intellectueel eigendom op alle door BUUÚT ontwikkelde of ter beschikking gestelde werken, zoals websites en (web)applicaties, software, huisstijlen, logo’s, folders, brochures, leaflets, belettering, advertenties, marketing- en/of communicatieplannen, concepten, afbeeldingen, teksten, schetsen, documentatie, adviezen, rapporten en andere werken en voorbereidend materiaal daarvan, berusten uitsluitend bij BUUÚT of diens licentiegevers.
6.2 De klant krijgt uitsluitend beschikking over de gebruiksrechten en bevoegdheden die in deze Algemene Voorwaarden, de overeenkomst of schriftelijk worden toegekend. De klant zal deze materialen niet verveelvoudigen of openbaar maken. Voornoemde lijdt uitzondering indien onmiskenbaar per abuis is nagelaten aan de klant zo'n recht op uitdrukkelijke wijze te verstrekken. Overdracht van broncode van materialen is te allen tijde alleen verplicht wanneer expliciet is overeengekomen.
6.3 Het is de klant niet toegestaan enige aanduiding omtrent auteursrechten, merken, handelsnamen of andere rechten van intellectueel eigendom uit deze materialen te verwijderen of te wijzigen, waaronder aanduidingen omtrent het vertrouwelijk karakter en geheimhouding van de materialen. Indien schriftelijk anders is overeengekomen.
7.1 BUUÚT zal de door de klant verschuldigde bedragen aan de klant factureren, hierbij mag BUUÚT elektronische facturen uitreiken. BUUÚT is gerechtigd om periodiek verschuldigde bedragen voorafgaand aan de levering van de diensten in rekening te brengen.
7.2 De betalingstermijn van een factuur is 14 dagen na factuurdatum, met uitzondering als deze expliciet anders is overeengekomen. De klant komt automatisch in verzuim indien hij na 14 dagen na de betalingstermijn nog niet volledig heeft betaald. BUUÚT is alsdan gerechtigd zonder nadere mededeling levering van diensten op te schorten.
7.3 Zodra de klant in verzuim is, heeft dat de volgende consequenties:
8.1 De totale aansprakelijkheid van BUUÚT voor schade geleden door de klant als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming door BUUÚT van zijn verplichtingen onder de Overeenkomst, is per gebeurtenis dan wel een reeks van samenhangende gebeurtenissen beperkt tot een bedrag gelijk aan de vergoedingen die Klant voor de Diensten geleverd in de laatste drie (3) maanden heeft betaald.
8.2 De aansprakelijkheid van BUUÚT voor toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst ontstaat alleen als de klant BUUÚT direct en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt en BUUÚT ook na die termijn te kort blijft schieten aan zijn verplichtingen.
8.3 BUUÚT is nadrukkelijk niet aansprakelijk voor:
- Schade door maatregelen die BUUÚT in goed vertrouwen heeft genomen, maar waarvan is gebleken dat deze ten onrechte zijn opgelegd.
- Schade uit verloren gegevens door onbeschikbare diensten, doorbreking van technische of organisatorische beveiligingsmaatregelen, gederfde winst, indirecte schade, gevolgschade, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
8.4 Zodra de klant bewijst dat de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de bedrijfsleiding van BUUÚT, vervallen deze uitsluitingen en beperkingen uit dit artikel.
8.5 Indien schade door een voor de klant toerekeningsvatbare fout of tekortkoming is ontstaan is de klant voor BUUÚT aansprakelijk voor deze schade. De klant vrijwaart BUUÚT tegen aanspraken betreffende het bij de gebruikmaking van de diensten door of met toestemming van de klant niet naleven van de gedragsregels in artikel 3. Dit geldt ook ten aanzien van personen die officieel geen werknemers van de klant zijn, maar de diensten onder de verantwoordelijkheid of met toestemming van klant hebben gebruikt.
9.1 Partijen zullen informatie die zij voor, tijdens of na de uitvoering van de overeenkomst aan elkaar verstrekken, vertrouwelijk behandelen wanneer deze informatie is gemarkeerd als vertrouwelijk of wanneer de ontvangende partij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat de informatie als vertrouwelijk bedoeld was. Ook leggen de partijen deze verplichting op aan hun werknemers evenals aan door hen ingeschakelde derden ter uitvoering van de overeenkomst.
9.2 BUUÚT zal geen kennis nemen van gegevens die de klant opslaat en/of verspreidt via de systemen van BUUÚT, tenzij dit noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de overeenkomst of BUUÚT daartoe verplicht is krachtens een wettelijke bepaling of gerechtelijk bevel. In dat geval zal BUUÚT zich inspannen de kennisname van de gegevens zo veel mogelijk te beperken, voor zover dit binnen zijn macht ligt.
9.3 De verplichting tot geheimhouding blijft ook bestaan na beëindiging van de overeenkomst om welke reden dan ook, en wel voor zolang als de verstrekkende partij redelijkerwijs aanspraak kan maken op het vertrouwelijke karakter van de informatie.
10.1 De duur van de overeenkomst is een jaar, tenzij een dienst voor een andere vaste periode is aangegaan. Voor het beëindigen van de overeenkomst geldt een opzegtermijn van één maand. Zodra de overeenkomst niet tijdig wordt opgezegd, wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd met een termijn gelijk aan de eerste termijn. Wanneer de klant een consument is, worden diensten na de eerste termijn verlengd voor onbepaalde tijd. Domeinnaamregistraties worden altijd verlengd met een termijn gelijk aan de eerste termijn zonder recht op restitutie bij tussentijdse opzegging.
10.2 BUUÚT mag zodra één van de volgende bijzondere gronden van toepassing is de overeenkomst per direct schriftelijk opschorten of opzeggen:
10.3 Zodra de overeenkomst wordt beëindigd of ontbonden, zijn de vorderingen van BUUÚT op de klant onmiddellijk opeisbaar. In geval van ontbinding van de overeenkomst blijven reeds gefactureerde bedragen voor verrichte prestaties verschuldigd, zonder enige verplichting tot ongedaan making.
10.4 Bij tussentijdse opzegging wordt restitutie van vooruit betaalde bedragen verricht conform het gepubliceerde restitutiebeleid ten tijde van opzegging. Volledige restitutie wordt verleend in het geval bedoeld in artikel 1.2.
10.5 In geval van wanprestatie geeft BUUÚT klant een redelijke termijn (zulks ter bepaling aan BUUÚT) om alsnog aan de overeenkomst te voldoen. Geeft klant binnen genoemde termijn nog geen uitvoering aan de overeenkomst, dan heeft BUUÚT het recht de overeenkomst per direct te ontbinden.
10.6 Na beëindiging van de overeenkomst, als gevolg van opzegging dan wel ontbinding, mag BUUÚT het account van de klant onmiddellijk opheffen en zal BUUÚT de voor de klant opgeslagen gegevens zo snel mogelijk wissen.
11.1 BUUÚT heeft het recht voor op ieder moment de prijzen, de diensten en deze algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten.
11.2 Indien de klant een wijziging niet wil accepteren, is het van belang dat de klant dit binnen twee weken schriftelijk gemotiveerd mede deelt bij BUUÚT. BUUÚT kan daarop de wijziging heroverwegen. Wanneer BUUÚT daarop de wijziging niet intrekt, kan de klant binnen zeven dagen de overeenkomst beëindigen tegen deze datum.
12.1 Indien de klant eventuele klachten heeft over de dienstverlening van BUUÚT, heeft de klant de mogelijkheid een e-mail te sturen naar info@buuut.nl onder vermelding van klantnummer en uitgebreide beschrijving van de klacht.
12.2 Indien BUUÚT de klacht van de klant binnen BUUÚT naar mening van de klant onvoldoende hebben opgelost, dan kan de klant zich wenden tot het Europees ODR platform.
13.1 Op de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
13.2 Zodra een bepaling uit de overeenkomst nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele overeenkomst aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging een nieuwe bepaling vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke overeenkomst en Algemene Voorwaarden gestalte wordt gegeven.
13.3 Informatie en mededelingen, inclusief prijsaanduidingen, zijn onder voorbehoud van programmeer- en typefouten. In geval van enige inconsistentie tussen de webapplicaties en de overeenkomst prevaleert de overeenkomst.